با این روش برای ملک قولنامه‌ای، سند رسمی دریافت کنید.

بر اساس قانون ثبت، ثبت کلیه املاکی که سابقه ثبتی دارند اجباری است.
اگر ملکی بصورت قولنامه ای خریداری شده باشد و فروشنده از تنظیم سند رسمی به نام خریدار امتناع کند، می‌توان با ارائه دادخواست الزام به تنظیم سند رسمی فروشنده را ملزم به تنظیم سند رسمی نماییم.

مراحل گرفتن سند رسمی برای ملک قولنامه ای:
1. استعلام وضعیت ملک:

قبل از هر اقدامی، باید از وضعیت ثبتی ملک، وجود یا عدم وجود سند رسمی، مفاد قولنامه و تعهدات طرفین، و همچنین بدهی‌های احتمالی ملک اطمینان حاصل کنید.
2. تنظیم وکالتنامه:

در صورت تمایل به سپردن کار به وکیل، باید یک وکالتنامه رسمی با اختیارات لازم برای انجام مراحل اخذ سند تنظیم کنید.
3. ارائه مدارک به اداره ثبت اسناد و املاک:

مدارک مورد نیاز شامل اصل و کپی قولنامه، بنچاق، مدارک هویتی طرفین، استعلام ثبتی، گواهی پرداخت عوارض و مالیات، و فرم‌های مربوطه است.
4. بررسی مدارک و کارشناسی ملک:

کارشناسان اداره ثبت اسناد و املاک، مدارک و ملک را بررسی و در صورت تایید، پیش‌نویس سند رسمی را تنظیم می‌کنند.
5. پرداخت هزینه‌ها و دریافت سند:

پس از پرداخت هزینه‌های مربوط به ثبت و صدور سند، سند رسمی مالکیت به نام شما صادر خواهد شد.
خدمات موسسه حقوقی دادورزان امین در رابطه با اخذ سند رسمی برای ملک قولنامه ای:

مشاوره حقوقی:

وکلای موسسه با بررسی مدارک و شرایط ملک، راهنمایی و مشاوره حقوقی لازم را به شما ارائه می‌دهند.
تنظیم وکالتنامه:

وکلای موسسه می‌توانند وکالتنامه‌ای با اختیارات لازم برای انجام مراحل اخذ سند تنظیم کنند.
انجام مراحل اداری:

وکلای موسسه می‌توانند به وکالت از شما، تمام مراحل اداری مربوط به اخذ سند را انجام دهند.
پیگیری و اخذ سند:

وکلای موسسه تا زمان صدور سند رسمی، پیگیر مراحل کار خواهند بود و در نهایت سند را به شما تحویل خواهند داد.
برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره تخصصی در خصوص اخذ سند رسمی برای ملک قولنامه ای، می‌توانید با موسسه حقوقی دادورزان امین تماس بگیرید.

برچسب ها